به گزارش شبنم ها، دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، جمعی از مسؤولان و نمایندگان دانشآموزان در استانها، برگزار شد.
هاشمیپور نماینده استان سمنان در این نشست گفت: مسأله آسیبهای اجتماعی امروز در کشور به یک مسأله مهم تبدیل شده و دامنگیر دانش آموزان شده است که باید این فضا تغییر یابد.
وی افزود: آسیب های اجتماعی امروزه وارد مدارس شده یعنی وارد فضای آموزش و پرورشی ما شده و خطری جدی است و دانش آموزان ما در خطر هستند و اگر فضای نشاط و امید را ایجاد نکنیم باید هزینه بدهیم و هزینه آن نیز هزینهای سنگین است.
این نماینده مجلس دانشآموزی با بیان اینکه باید به دانشآموزان خوراک فکری بدهیم، ادامه داد: آسیب های اجتماعی از بزرگسالان و جوانان ما گذر کرده و امروز در پشت درهای مدارس ما ایستاده است.
* سهم مدارس دولتی در کنکور صفر درصد
خانم قنبری از استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: زیر بنای ارتقای کشور آموزش است؛ در کشور ما کنکور با هدف برقراری عدالت پدید آمده و ماحصل آن چیزی جز تبعیض نیست.
وی در ادامه بیان کرد: وقتی 70 درصد پذیرفتهشدگان کنکور از مدارس سمپاد، 14 درصد از مدارس غیر انتفاعی و 13 درصد نمونه دولتی و سهم مدارس دولتی صفر درصد بود نشان دهنده این است که امکانات آموزشی ما برای آقازادهها و سرمایهداران است.
وی در ادامه تأکید کرد: چرا دست مافیای کنکور کوتاه نشده و فاصله طبقاتی را روز به روز بیشتر کرده است.
* مدرسه 6 ساحتی، کنکور 6 ساحتی نیاز دارد
فاطمه رئیسی از استان فارس نیز در ادامه گفت: در سال 90 سند تحول بنیادین با هدف ارتقای آموزش به تصویب رسید. برای اجرای این سند باید دانش آموز را هدف قرار داد.
وی در ادامه بیان کرد: اگر هدف بهبود ارتقای آموزش است باید از دید دانش آموز به آن نگریست. آزمون سنجش باید تمام استعداد و فعالیت دانش آموز را در تمام 6 ساحت ببیند و توانایی و مهارت افراد و به تمام حوزه ها توجه شود. مدرسه 6 ساحتی، کنکور 6 ساحتی نیاز دارد.
نوید خاکشور از استان اصفهان نیز در ادامه بیان کرد: کتاب های درسی یکی از مهمترین منابع یادگیری است و گنجاندن این اطلاعات و توجه به نمره در صدر توجه است. کتاب تعلیمات دینی ادیان را تمام دانش آموزان اقلیت نیز آموزش می بینند و در کنکور برای آن آزمون می دهند. این کتاب از سال 60 تدوین شده و هنوز بازنگری نشده است.
انتهای پیام/
دیدگاه شما